Tuesday 31 December 2013

#aku tak berdarah biru!

lewat 2 hari lepas, member satu ofis yang lain kaler dengan aku tegur,

"hang tak mohon BR1M  ka?

"nape? takyah la. aku rasa aku tak layak kot. aku kan duk dengan parents aku"

"eh, apehal. duit kita tu tau. mintak je. mana tahu dapat. untung"

"hah. tau pulak kau tu duit kita. selama ni kau duk pangkah buat apa?" dan-dan aku sembur.

"hahaha" dia gelak besar

"ape syarat?" aku sambung, tanpa rasa segan.haha

"isi rumah tak lebih 3 ribu"

"uih. tak boleh la tu. tak lepas aku nanti"

"alahai. kau ni skema sangat. isi la bujang dan tinggal sendiri"

"eh tanak aku.hak orang tu" (dosa wey.walaupun duit kita, tapi kalau ada orang yang lagi memerlukan, baik toksah la. nak buat makan tu)

"alahai"

"okay. gimme the link" aku provok dia nak tengok.

"oi. apehal kau puak pembangkang nak pulak makan duit kerajaan!"

mampus. dia pi kecoh satu ofis pulak.

"aih. alih-alih tadi kau kata tu duit kita!" aku balas lagi kuat. ah. semua orang tau aku tak berdarah biru.

No comments:

Post a Comment