Tuesday 15 January 2013

#provokasi



ada rakan saya yang tinggal di Mesir, entah kenapa suatu hari berani memprovokasi saya bila dia tahu saya belajar politik dari perspektif geografi.

katanya, kenapa langsung tak mahu post fasal politik? tak mahu share sambil buat ayat sedih tacing tahap ke tujuh. 


"bagi saya semua orang ada pendapat masing-masing, saya menghormati prinsip itu. walau kita kuat menyokong si A, rasanya tak perlu expose sangat sebab kita pun tahu tak semua sebulu dengan kita. kalau hanya dengan expose benda-benda macamtu ada pihak tersinggung dan bergaduh rasanya tak payah kot. lebih baik jadi silent observer, kuasanya besar tahu! :)"


saya memilih jalan tengah, bagi memberi ruang yang adil antara dua pihak. bukan saya tak mahu berkongsi namun bagi saya, biarlah berpada-pada. walau apa pun, saya menyanjung tulisannya, dia sangat matang. ini apa yang dipostkan ke wall saya tempoh hari.




#siap berlove-love bagai, islam agama kasih sayang :)

No comments:

Post a Comment