Monday 3 June 2013

#social apps

aku tinggal di Malaysia.dan sekarang waktu aku taip entry ini,Malaysia belum subuh.baru pukul 4 pagi.waktu tidur orang Malaysia dan juga waktu rejuvenate kulit muka (nak jugak masuk bab kecantikan,lempang kang!)

bukan aku taknak tidur,tapi aku baru teringat esok pagi aku nak pergi jumpa prof SV aku untuk tunjuk ajar beliau bagi bab IV tesis aku.baru nak mintak tunjuk ajar,padahal nak submit draft tinggal lagi 5 hari.bab IV tu analisis kajian,atau dapatan kajian.gila tak gila,bahagian paling penting kau tak buat lagi.

rileks brader rileks.tips aku selain doa mintak prof lembut hati esok,aku jugak dah prepare awal-awal dengan jurnal-jurnal yang aku baca.cumanya daripada jurnal tu aku tak boleh hadam macam mana diorang si penyelidik dan penulis jurnal tu boleh dapat jawapan akhir untuk analisis.senang cakap aku tak paham laa.hah.yelah mestilah kena prepare,takkan nak pergi jumpa prof zero gitu aje kot.nampak sangat lah kau budak malas yang suka buat kerja last minute.walaupun kau [aku] memang mengetahui dan mengakui yang kau [aku] memang budak malas,tapi janganlah tunjuk pada waktu yang tak kena.risau silap-silap kau [aku] tak boleh berkonvo pulak.jadi bila tak tahu cakap tak tahu.

selain tu,tesis aku ada 5 bab.sebab esok aku nak mintak prof ajar aku buat bab IV,so bab-bab lain (I,II,III dan V) aku dah setelkan awal-awal.at least aku berharap ini akan menenangkan hati prof.cuma sekarang ni,masalahnya aku baru perasan dalam bab V aku ada satu perenggan lagi tak setel.dan untuk setelkan the whole paragraph tu memerlukan kau [aku] baca the whole jurnal 14 pages yang kau [aku] baru download few days ago.baca jurnal kau tengah-tengah pagi.heaven mak dengan mata merah.mata aku ni bukan tahan sangat menghadap laptop lama-lama,naik radang dan pedih.

tipulah kalau aku kata aku tak mengantuk.aku dah landing 3,4 kali atas tilam tadi.bila nak tertido je cepat-cepat aku hadap laptop balik.bila bosan,aku decide untuk buat kopi,tapi kat luar dah sunyi sepi.aku cuba tak berfikiran bukan-bukan tapi hati aku tanpa hipokrit cakap yang aku ni memang penakut,jadi aku batalkan hasrat tersebut.

nak hilangkan mengantuk,aku try shake weChat.setiap 5 saat aku shake.macam mintak sekeh je.pagi-pagi buta macam ni mestilah kau akan jumpa orang yang sama bagi setiap 3 kali shake sebab aku pasti orang yang shake tu pun boring tengok kau jugak.asyik-asyik orang yang sama.for most time aku guna apps ni,tiap kali aku shake tanpa niat nak cari kawan (saja menggatal nak shake) mesti ratio nak dapat member perempuan 1 : 100.umangai.maksud aku susah la nak jumpa perempuan.semua lelaki dengan DP yang entah pape.dan greetings yang berbaur gatal.aku letak gambar kaki pun boleh gak menggatal.ya ampun.dasar.

tang greetings tu tak payah cakap la.macam-macam gaya.siap ada yang ah tak mampu aku nak cerita.ciss.murah betul.dan apa yang aku perasan lagi,banyaknya pak-pak arab.sampai aku terdetik gatal betul pak arab.(tak semua okay,tapi hampir tiap kali aku jumpa arab bila shake,kompem dorang akan hantar greetings) sepanjang aku shake tak pernah lagi lah aku reply greetings dari siapa pun.

so aku tak syak wasangka lagi lah bila aku pernah terbaca komen satu admin page ni yang weChat banyak buat orang bergaul lagi bebas.yelah,seluruh pelusuk dunia kau.Vietnam,Qatar,Dubai,UAE,Filipina semua kau boleh sembang.nak tak nak je.pilih atau tak pilih je.kalau tamak sebat je semua.tu baru shake,belum lagi guna look around.try lah buat kat crowd public.

aku install semua apps social kat smartphone aku saja suka-suka semata.lebih kepada nak jimat [kedekut] kredit, plan emergency bila kredit advanced kau dah tak boleh guna dan boleh sembang sakan sikit.Vibers,Whatsapp,WeChat,Line. tak terfikir lagi nak tambah friends selain yang ada dalam phonebook aku.aku cuma suka main stickers je.stickers paling cantik ada pada Line.dan jugak games.untuk hantar video aku rasa senang lagi Whatsapp.paling common aku pakai Whatsapp je.yang lain tu untuk hiasan screen je.hihi.tak salah pun nak install banyak-banyak dan tambah kawan kalau selesa,asalkan pandai jaga batas dan kawal diri tu je.babai.

3 comments:

  1. hahaha..yeay yeay dah boleh komen.baru best nak datang blog ko tiap2 hari.keeps on writing.aku suka blog ko.:D

    ReplyDelete
  2. eh tapi satu je boleh komen.hahaha.sengal lagi...yg entry selulit tu ak baca bersungguh-sungguh kot.keke.bab pelansingan ni cepat jee

    ReplyDelete
  3. hakhakhak dayah.kau rajin gi gym kot.entry selulit tu aku pun tak tahu sejauh mane kebenarannye fakta2 yg aku bg ekekeke :P best lg blog kau kot.aku meraban je -,-

    ReplyDelete